Bemutatkozás

  • Fehér-Pál Rita

    A gyermekek születésével egyedi, kivételes kinccsel gazdagodik a világ. A legértékesebb, amit adhatunk nekik, hogy segítjük Őket ráébreszteni arra a lehetőségre, amit egyedülállóságukkal adhatnak a világnak.

    — Peter Kline

    Gyermekekkel foglalkozni, mindennapi életük színfoltjainak részesévé válni életem egyik legnagyobb álma volt, melyhez igen kacskaringós út vezetett.

    A gimnáziumi évek után a szocálpedagógiába volt alkalmam betekintést nyerni, és a neveléselmélet, gyermekpszichológia és fejlődéslélektan, valamint pedagógiai módszertan alapjait elsajátítani.

    A főiskolai évek alatt született meg kislányom, aki a gyermeklélek rejtett kincseit közvetlen közelről mutatta meg nekem. Rengeteg dolgot tanítottunk egymásnak az otthon töltött évek alatt.

    Mikor gyermekem bölcsődébe került a hátrányos helyzetűeknek való segítségnyújtás céljából HR területen helyezkedtem el. Rengeteg sikert értem el, és számtalan tapasztalatot szereztem az emberekről. Sok leckét kaptam az üzleti szektor farkastörvényeiről, de ennek ellenére elmondhatatlanul felemelő érzés volt álláskeresőknek megfelelő munkahelyet találni, pályaválasztó és továbbtanulás előtt álló fiataloknak lehetőségeket és irányt mutatni, valamint együttműködni azokkal a hozzám forduló emberekkel, akik egyéni adottságaik kiaknázásával szeretnének stabil karriert, és megalapozott jövőt építeni.

    Második gyermekem – nagyobb fiam – érkezésekor már teljesen egyértelmű volt számomra, hogy a gyermekekkel csak úgy lehet hatékonyan és eredményesen foglalkozni – Őket figyelve, a megnyilvánulásaikból tanulva – ha nem csak egy – egy területet emelünk ki a közös tevékenységek során a tanításukra, fejlesztésükre, hanem kerek egészként szemléljük az őket érő összes hatásmechanizmust és fejlesztési területet.

    Ezért kidolgoztam a holisztikus gyermeknevelés egyedi tematikáját, mely szem előtt tartja, hogy minden gyermek egy külön egyéniség, illetve minden gyermek másban tehetséges, másban különleges. Egyszerre fókuszál a fizikális, érzelmi, mentális, szociális és pszichoszociális területekre, miközben a gyermekek lelkivilágát is folyamatosan figyelemmel kíséri. A holisztikus gyermeknevelés általam kidolgozott tematikája a megoldásközpontú módszertant alkalmazza.

    Rengeteget tanultam a DR. Kollár Coaching Iskola képzésein, ahol Önismereti Terapeuta képesítést szereztem, később pedig gyermek – önismeretre szakosodtam. A gyermek – önismeret valójában nem más, mint a tudatos énkép kialakítása a gyermekben, a minket körülvevő külső, – és belső környezet széleskörű nevelési szemlélet alapján való megismertetése, a gyermek lelki, – érzelmi és fizikális képességeinek egyszerre és egyazon időben történő fejlesztése.

    Mire harmadik gyermekem – legkisebb fiam – megszületett, már nemcsak mint három gyermekes édesanya álltam kapcsolatban a kisgyermekekkel, hanem elindult saját weboldalam, illetve rövid idő alatt megalakultak bölcsődés, – valamint óvodás korú csoportjaim is, amelyekben azóta is az általam kidolgozott tematika alapján egyre több gyermek lát betekintést a hétköznapi élet csodáiba, valamint privát keretek között széles körben tartok fejlesztő foglalkozásokat hiperaktív, figyelemzavaros, valamint autista gyermekek számára is.

    Ars poeticám

    A tudatos felnőttkort a gyermekkori élmények, hatások, érzelmek határozzák meg. Ha megfigyeljük a gyermekeket, hogyan reagálnak, miként viselkednek egy – egy szituációban, vagy egy – egy tevékenység során, akkor akár egy mozdulatból, vagy egy mimikából egy egész személyiséget ismerhetünk meg, amin keresztül rengeteget tanulhatunk Róla, és saját magunkról is.